صدرا  جونم صدرا جونم ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره

صدرا عشق مامان

پسری از جنس پاییز با بوی بهار...

روزت مبارک عشق کوچولویم

1392/8/12 13:27
نویسنده : مامان صدرا
138 بازدید
اشتراک گذاری
.روز جهانی کودک

روز جهاني كودك

 هر روز كه تقويم را ورق مي زنيم،با مناسبتهايي روبرو مي شويم.يكي از اين مناسبت ها روز جهاني كودك است.تاريخچه ي اين روز به سال ها پيش برمي گردد. در سال 1946 بعد از جنگ جهاني دوم در اروپا ، انجمن عمومي سازمان ملل به منظور حمايت از کودکان ، مرکز يونيسف را که ابتدا انجمن بين المللي ويژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ايجاد کرد.
در سال 1953، يونيسف ( United Nations International Emergency Fund ) يکي از بخشهاي دائمي در سازمان ملل گرديد  و روز 8 اکتبر " روز جهاني کودک " نام گذاري شد.
يونيسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار براي هر کودک مي توان جان 90 درصد از کودکاني را که سالانه مي ميرند ، نجات داد و براي بهبود چشمگير زندگي کودکان جهان سوم ، کافي است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسليحاتي جهان هزينه شود.
وظيفه انجمن ِکمک به کودکان( يونيسف )، مراقبت از کودکان و برآوردن نيازهاي اوليه آنها در سالهاي ابتدايي زندگي ، ترغيب و تشويق والدين به تعليم فرزندان مي باشد.
همچنين تلاش اين انجمن براي کاهش بيماري ، مرگ و مير در کودکان و حمايت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبيعي و ... است .
در مقدمه کنوانسيون حقوق کودک آمده است که:
« کودک بايد در فضايي سرشار از خوشبختي ، محبت و تفاهم بزرگ شود ».
اما آيا اهداف يونيسف به مرحله ي اجرا درآمده يا در حدّ حرف باقي مانده است؟آيا براي همه ي كودكان فضايي سرشار از خوشبختي و محبت و تفاهم  فراهم شده يا اين كه بسياري از كودكان زير فشار ظلم و تبعيض و فقر قرار دارند؟آيا همه ي بچه ها از تربيت صحيح برخوردارند؟آيا همه ي والدين صلاحيت پرورش دادن بچه هايشان را دارند يا اينكه بسياري از آنها تربيت  را پركردن معده ي فرزندان مي دانند و بس؟آيا دولتها وظايف و تعهدات خويش در قبال كودكان را انجام مي دهند؟ و هزار پرسش ديگر كه در اينجا مجال پرداختن به آنها نيست.

به هرحال روز جهاني كودك  فرصتي است تا به كودكان بيشتر بينديشيم و نيازهاي آنها را مدّنظر قرار دهيم و بكوشيم تا انسانهايي سالم،مؤمن،شاداب و متعهد و مسئول پرور ش دهيم.انشاالله.

* * * * *

کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است
کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است
کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است
کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید

* * * *

* * * * *

شکست شیشه…
باز شد پنجره…!
چقدر تند دوید کودکی های
بازیگوش من

* * * * *

 *

عزیزم با تو هروز و هر ثانیه برا من روز کودک و روز پاکیها و زیبایی ها ، روز خنده های بی دلیل  دلخوشیهای کوچیک ، مهربونیهای بی حد و اندازه ، تلاش های بی دریغ برای رسیدن به هدف کوچیک اما بزرگ.

من هر روز با تو و کنار تو خودم رو کودکی پاک احساس می کنم چون پا به پای تو وارد دنیای کوچیکت میشم که با همه ی بزرگیک در مقابل تو کم میارم و می بینم دنیات چه قدر قشنگ و از دنیای هزار رنگ ما ادم بزرگ ها زیبا تره چون رنگ هاش هنوز  رنگ دروغ و کلک رو به خودشون نگرفتن چون دنیات هنوز با ظلم و ستم و تبعیض الوده نشده و دنیات پاکه و نفس کشیدن توش لذت بخش  رنگ و لعاب دنیات دروغی نیست و هیچ چیز دنیات سراب نیست .

فرشته ی زمینی، من از خداوند می خوام که همیشه دنیات پاک و کودکانه بمونه و رنگ و لعاب دروغین دنیای ما دنیای پاکت رو الوده نکنه ، از خدا می خوام زیر سایه لطف و کرمش قد بکشی ولی همیشه پاکی کودکی ها باهات باشند.از خدای مهربون می خوام تا کمکت کنه که همیشه پاک و بی الایش بمونی و دلت همیشه مهربون باشه و سختی روزگار قلبت رو  سرد نکنه .

از خداوند می خوام تا کمکمون کنه که بتونیم کودکان امروزمون رو خوب تربیت کنیم

          تا ادم بزرگهای خوبی برای فرداها باشند تا همیشه دنیای بزرگیشون رنگ

                                                   کودکیهای دیروزشون رو داشته باشه

 

     

        همه ی کودکان امروز و دیروز                        روزتون مبارک

 


راستی پسر شیرین زبون مامان امروز هدیه تو بزرگتر از تموم هدیه ها بود که با اون زبون خوردنی گفتی:دوست دارم

خدایا سپاسگذارم از نعمتی که بهم دادی

43718367638608705926.jpg

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)